2020 Cube Stereo crack on mount under rear shock

edruid

Member
Jun 11, 2022
35
15
Gloucestershire
Seen a few threads about cracks around lower pivot swingarm bearing which seems to be accepted as a paint issue.

BUT I HAVE A CRACK UNDER THE REAR SHOCK IN ADDITION TO THAT!

ANYONE ELSE GOT A CRACK UNDER THE REAR SHOCK MOUNT?

Many thanks

IMG_0825.JPG


IMG_0830.JPG
 

Nick314

Member
Jun 9, 2022
96
45
Monmouthshire
id take it back to the dealers and get them to either sort it with a new frame give you another bike or give you your money back no one will buy a bike with cracks in the frame so resale value is 0.

given the price of these things id not piss about with them and say you will go to court if thats what it takes.
Good if your's is the same and no problem after 2 years - maybe the £100 isn't so bad - use it to get someone to fill and respray the areas?
 

Bomble

Well-known member
Subscriber
Nov 11, 2018
646
380
Yorkshire
A lad I sometimes ride with had a crack in his carbon Cube frame, it went back to Germany and Cube repaired the frame rather than give him a new one.
 

Youyouc

Member
Sep 22, 2020
3
1
France
Un garçon avec qui je roule parfois avait une fissure dans son cadre Cube en carbone, il est retourné en Allemagne et Cube a réparé le cadre plutôt que de lui en donner un nouveau.
[/DEVIS]
My cube stéréo hydrid action team 140 2020 8500km 😩😩

7534CCAC-EBD5-472F-958C-4AB4ECA75AE7.jpeg
 

Youyouc

Member
Sep 22, 2020
3
1
France
bonjour
je ne suis pas un expert des cadres carbone je roule avec je n'ai pas les moyens d'acheter un autre vélo cube je ne veux rien savoir il dit c'est une fissure de peinture en dédommagement 100€ et un certificat de conformité pour moi le cube c est fini
 

edruid

Member
Jun 11, 2022
35
15
Gloucestershire
Merci de répondre. La traduction de Google est déroutante. Tu veux dire qu'ils t'ont donné 100 euros et un certificat ? et tu en es content ? Et continuer à rouler sur le Cube ?
 

EMTB Forums

Since 2018

The World's largest electric mountain bike community.

523K
Messages
25,820
Members
Join Our Community

Latest articles


Top